Inloggen

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Nieuw bij SFB Horeca?

Aanmelden nieuwe gebruiker of heeft u problemen met inloggen?

Account Aanmaken
Inloggen

LIPTON ICE TEA

Lipton Ice Tea is de frisdrank voor als je alles uit je dag wilt halen op een verantwoordelijke manier. Al meer dan 25 jaar zorgt Lipton Ice Tea voor verfrissing op de meest gezellige plekken van Nederland. Vanaf 2020 zijn alle flessen van Lipton gemaakt van 100% gerecycled plastic en volledig recyclebaar! Door gebruik te maken van gerecycled materiaal (RPET), zorgt Lipton ervoor dat er geen nieuw plastic in de wereld bijkomt. Bovendien vermindert het de CO2 uitstoot met meer dan 40%. En door de flesjes recyclebaar te maken, eindigen lege flesjes niet meer als afval maar als grondstof voor nieuwe flesjes. Lipton gebruikt 100% Rainforest Alliance gecertificeerde thee. Dit houdt in dat alle thee die zij gebruiken, afkomstig is van theeplantages waar wordt gewerkt met oog voor mensen en milieu. Dit zorgt ervoor dat Lipton Ice Tea je de verfrissing geeft die je wilt, terwijl het ook nog laag in calorieën is. Geniet van de smaken van Lipton Ice Tea!

Innovaties

Lipton Sparked

Met trots lanceert Lipton de perfecte mocktail in a bottle: Lipton SPARKED! Een heerlijk verfrissende non-alcoholische mocktail met mint smaak en een lichte bubbel. Lipton Sparked is laag in suikers en calorieën en heeft een lichte afdronk. 

Waarom Sparked? 

  • Meer vraag naar alcoholvrije dranken
  • Sparked speelt in op 3 van de 5 supertrends: gezondheid & welzijn, totale merkbeleving en flexibele levenstijl
  • Volledig on trend: laag in suiker en laag in calorieën
  • Ready to drink 33cl fles (zonder statiegeld), 12 pack voor makkelijke handling 

Lipton Herbal

Nieuw: Lipton Herbal Ice Tea. Een verrassende nieuwe kijk op ijsthee: we gebruiken voor deze range geen thee, maar ice tea op basis van Kamille en Hibiscus voor een verfrissende smaaksensatie. Lipton Camomile, Grapefruit & Basil is een nieuwe aanwinst in deze categorie. De Lipton Camomile, Grapefruit & Basil en de Lipton Hibiscus Cherryblossom combineren kruiden met een vleugje fruit. Dit is de eerste Lipton Ice Tea met maar 2 gram suiker per 100ml en is daarmee laag in suiker en bevat slechts 9kcal per 100ml. Beide smaken zijn van nature caffeine vrij en beschikbaar in 0.5L rPET. 

Lipton Ice Tea Green - nu laag in suiker

In Lipton Ice Tea Green zit vanaf nu nog maar 2,5 gram suiker per 100 ml. Hiermee is Lipton Ice Tea Green laag in calorieën èn laag in suiker. De vertrouwde smaak van Lipton Ice Tea Green is fris, licht en nu iets minder zoet. De nieuwe receptuur met slechts 2,5 gram suiker is van toepassing op het volledige assortiment van Lipton Ice Tea Green, inclusief alle smaakvarianten.

Duurzaam met Lipton

100% gerecycled plastic

Lipton is het eerste frisdrankenmerk in Nederland dat circulaire verpakkingen op een dergelijke grote schaal realiseert. Doordat het produceren van nieuw plastic niet meer nodig is, draagt Lipton bij aan het reduceren van de totale plastic consumptie. Dit bespaart alleen al 1.400 ton aan nieuw plastic per jaar. Door het informeren van consumenten over het belang van recyclen en de manieren waarop je dit kunt doen kunnen wij samen ons einddoel realiseren.

Duurzaamheidsstrategie

Het verduurzamen van verpakkingen sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van Lipton, waarbij het merk de ambitie heeft om uiteindelijk volledig circulair te worden. De nieuwe flessen worden gemaakt van het materiaal Rpet2 en zijn volledig recyclebaar. De productie van deze flessen zorgt daarnaast voor meer dan 40% minder CO2 – uitstoot dan nieuw plastic. Grijp nu je kans om bij te dragen aan een circulaire wereld en recycle de flessen die jij koopt!

Verkoopondersteunende materialen

Laat van afstand zien dat je Lipton verkoopt. Het plaatsen van de juiste verkoop ondersteunende materialen zorgt voor een hogere rotatie. Geïnteresseerd? Neem contact op met jouw rayonmanager of met de verkoopbinnendienst van Lipton of ga naar www.unileverpartners.nl

Stoepbord

Tafelkaarthouder

Glaswerk/stampers

Meal deals & delivery 

Meal Deal

Een meal deal zorgt voor gemak en minder moeite bij het beslis moment van de consument.  Daarnaast wordt er 7% meer drank verkocht wanneer je de maaltijd combineert met een drankje. Ook heb je 11% meer aankoopkans wanneer bundels worden aangeboden.

Lipton is de Ice Tea die de consument het liefst heeft! Consumenten zoeken tijdens de lunch een verfrissend, dorstlessend en gezond drankje en Lipton voldoet aan de verwachtingen van de consument.

  • 54% drinkt Lipton omdat het lekker is
  • 49% drinkt Lipton omdat het verfrissend is
  • 42% drinkt lipton omdat het dorstlessend is

Delivery

Zo’n 41 procent van de Nederlandse consumenten laat minstens één keer per maand een maaltijd bezorgen. Speel in op de delivery trend en zorg dat je online zichtbaar bent om meer omzet te genereren. Verhoog je order waarde door Lipton toe te voegen aan een gerecht!

Share some sunshine with Lipton!

Geintreseerd of meer weten?

Neem contact met op jouw rayonmanager of de verkoop binnendienst van Unilever via verkoop.binnendienst@unilever.com of 010-4394786