Inloggen

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Nieuw bij SFB Horeca?

Aanmelden nieuwe gebruiker of heeft u problemen met inloggen?

Account Aanmaken
Inloggen

Hoe u uw omzet kunt vergroten

9 tips om de omzet van uw afhaal-/ bezorgrestaurant te vergroten. 

#1        Verkoop er iets bij

Wilt u hier ook een drankje bij? Eén vraag die kan zorgen voor een omzetstijging van tenminste 10%. Zo, dan heeft u de kosten van de bezorger alweer een stukje terugverdiend. En als u het op de juiste manier aanpakt, dan zullen uw bestellende klanten dit juist als extra service ervaren.

#2        Verras uw klanten/gasten

Een gratis zakje kroepoek, wat lekkere snoepjes of gewoon een briefje met een persoonlijke note “Laat het smaken, Pieter! Tot de volgende!”. Alles voor net dat stapje extra. Doe je je best voor je klanten, dan doen zij hun best voor jou! Wederkerigheid heet dat. Wie weet komen ze daarom snel terug bij je of schrijven ze een goede review over je. En weet..: goede reviews, zorgen voor een betere vindbaarheid!

#3        Vergroot uw vindbaarheid

Heeft u een website? Zorg dat dat u niet alleen de pagina’s “home” en “menu” op uw website toont. Zorg ook voor relevante content voor mensen die op zoek zijn naar iets uit uw keuken. Bakt en bezorgt u pizza’s in Den Bosch? Zorg dan dat u een pagina opmaakt met titel “Pizza bestellen Den Bosch”. Als hier consumenten op zoeken, zullen ze eerder uw pagina vinden op zoekmachines als Google en Bing.

#4        Het tonen van verpakkingen

Het oog wil ook wat. Zorg er daarom voor dat u smakelijke afbeeldingen plaatst bij uw aanbod aan eten en drinken. Het inspireert en maakt honger, en dat leidt tot een hogere bestelwaarde. Probeer maar!

#5        Reviews stimuleren

Tevreden klanten? Vraag hen om een review voor u te schrijven. Hoge cijfers zorgen er niet alleen voor dat klanten eerder voor u kiezen, u wordt ook beter zichtbaar/vindbaar. En negatieve reviews? No worries! Reageer opbouwend, probeer het op te lossen met uw klant.

#6        Psychologische prijsstelling

Oud trucje, maar werkt o zo goed. Geen gerechten en blikjes frisdrank voor 2,00. 1,95 of 1,99 werken beter!

#8        Consistentie = kwaliteit

Een van de belangrijkste verklaringen van het succes van Macdonalds is de consistentie van de kwaliteit en smaak van hun producten. Of je nou een burger bestelt in Amerika of in Europa,  vandaag en over een jaar nog een keer, je krijgt exact dezelfde ervaring. Consistentie is belangrijk. Gebruik dezelfde kwaliteit producten, in dezelfde hoeveelheid, ook als je wisselende ploegen in de keuken hebt staan. Zorg bijvoorbeeld voor consistentie door deze te borgen in een handleiding.

#9        Een juiste keuze van verpakkingsgrootte

Stel je verkoopt kleine en grote porties. Hoe vergroot je dan de bestelhoeveelheid? Door een medium portie als optie toe te voegen. Gemiddeld bestellen er dan meer mensen medium in plaats van klein, dan dat mensen in plaats van groot, medium bestellen. Hierdoor verkoop je gemiddeld meer grotere porties.