Inloggen

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Nieuw bij SFB Horeca?

Aanmelden nieuwe gebruiker of heeft u problemen met inloggen?

Account Aanmaken
Inloggen

Starten met afhaalservice 

Stappenplan afhaalservice

1.       Informeren

Zorg dat je gasten ervan op de hoogte zijn dat ze gerechten kunnen afhalen. Je kunt bijvoorbeeld je restaurant promoten via je zakelijke facebook pagina. Geef hier aan dat je start met deze nieuwe service, en communiceer je aanbod en prijzen. Laat ook duidelijk weten dat je bestellingen alleen telefonisch accepteert.

2.       Aanbieden

Kies een gepast assortiment. Je kunt hierbij denken aan het volgende:

-          Werk met een kleinere versie van je eigen menukaart. Zo houd je toch je processnelheid en houd je de voorraden beperkt. Kies bijvoorbeeld één soep, enkele lunchgerechten, en enkele voor- en hoofdgerechten. Dit is ook makkelijker te verwerken met minder personeel.

-          Je kunt ook leuke dagspecials verkopen. Tijdelijke specials trekken aandacht, wekken interesse, en helpen jou bij het voorkomen van derving. Uiteraard kan de gast hier een lekker drankje bij afnemen.

-          Wellicht is het leuk om in deze periode goedverzorgde ontbijtjes aan te bieden. Je verkoopt dan bijvoorbeeld een mandje met versgebakken broodjes met kaas, ham, jam, fruit, en verse jus d’orange.

-          Borrelmandjes met bijvoorbeeld versgebakken brood, kaas, worst en een heerlijk 0.0% bier. Dit kun je naar eigen wens leuk aankleden! Hier kun je kiezen tussen verschillende maten, of de gast zelf een mandje laten samenstellen.

3.       Prijs stellen

Je kunt in deze periode niet meer de volledige tafelservice en restaurant ervaring bieden. Dit zul je dus moeten meenemen in je prijs. Let bij het stellen van je prijs erop wat horeca-zaken om je heen doen, maar zorg wel dat je er een leuke marge aan overhoudt. Je kunt hier het volgende overwegen:

-          Combideals: bij je gerecht een drankje tegen gereduceerd tarief

-          1+1 deals: mensen zijn namelijk vaak deal-gedreven

-          Prijs per persoon: ontbijt, lunch, of diner prijzen aan de hand van een tarief per persoon.

-          Small/medium/large: verschillende maten borrelmandjes biedt de consument keuze, maar hiermee kun je ook de gast naar de duurste optie “sturen”.

4.       Verkopen

Het moment van afhalen biedt natuurlijk nog een optie voor cross-selling  Veel gasten zullen toch wel geïnteresseerd zijn in een extra sausje of extra drankje. Neem dus deze kans om nog een extra verkoop te realiseren. Onze heerlijke 0.0% bieren kunnen namelijk op elk moment gedronken worden en zijn een heerlijk alternatief.

Zorg tevens dat je de materialen in huis hebt om je producten goed en warm mee te geven, dus tasjes, bakjes en, indien van toepassing, mandjes.

5.       Afrekenen

Het liefste rekenen mensen in deze tijd contactloos af. Een pinapparaat met een contactloze betaalmogelijkheid is dus gewenst. Zorg voor goede hygiëne en houd het afhaalmoment ook kort. Let er tevens op dat gasten tijdens het wachten anderhalve meter afstand kunnen houden.

6.       Herhaalaankopen veiligstellen

Door middel van bijvoorbeeld een stempelkaartje of het uitgeven van muntjes kun je gasten een drijfveer geven om in deze periode vaker terug te komen. Een mogelijkheid is dat een gast bij elke €10 een stempel of een muntje krijgt; deze zijn in te leveren zodra de horeca weer opengaat, om korting krijgen op een rekening. Dit kan bijvoorbeeld €1,50 per stempel zijn. Zo komen je gasten nu met regelmaat, en ook na deze periode.

Meer informatie over online content

Het is een van je grootste uitdagingen als horecaondernemer: de aandacht winnen van potentiële gasten. Er zijn tal van mogelijkheden om via de grote social media platformen je doelgroep te bereiken. Wij helpen je graag met het bereiken van je doelgroep met een relevante boodschap. Wat kunnen we voor jou doen?

Ontwikkeling social media content
We leveren je een pakketje met digitale content die je kunt plaatsen (en promoten) op je eigen social media kanalen. Op basis van een vast template ontvang je social media posts waar uiteraard ook de naam van jouw onderneming deel van is.

Promoten social media content
De digitale content die we voor jullie ontwikkelen, gaan we ook vanuit de officiële Bavaria social media kanalen adverteren. Het bericht wordt gepromoot binnen het bezorggebied van jouw onderneming. Op deze manier zorgen we ervoor dat de relevante boodschap onder de aandacht wordt gebracht bij jouw doelgroep.

Wil je hier gebruik van maken? Stuur een mail naar feedback@sfbhoreca.nl 

 

Aanbieding

Bij een afhaalservice horen natuurlijk ook dranken. Het toevoegen van een drankje aan een maaltijdorder is een makkelijke manier van upsell. De orderwaarde per order wordt hoger én de klant ontvangt een totaal pakket. Om onze klanten hierin extra te ondersteunen hebben wij een actiekorting op onze bieren in blik. Log in en bekijk de aanbieding.