Inloggen

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Nieuw bij SFB Horeca?

Aanmelden nieuwe gebruiker of heeft u problemen met inloggen?

Account Aanmaken
Inloggen

Update Coronavirus

vrijdag 27 maart - 15.30u 

Beste horecarelatie,

We hebben je reeds laten weten dat we het als vanzelfsprekend zien om met je mee te denken over passende oplossingen in deze onzekere tijd. Er wordt een beroep gedaan op ons aller aanpassings- en oplossingsvermogen, op welk vlak dan ook. De overheid geeft, na de extra maatregelen rondom evenementen en bijeenkomsten, aanstaande dinsdag 31 maart duidelijkheid rondom de eventuele heropening van de horeca op 6 april. We beseffen dat liquiditeit een directe zorg is voor jou als ondernemer, maar dat er ook zorgen ontstaan rondom de kwaliteit van je biervoorraad.

Op deze pagina willen we je een toelichting geven op wat we kunnen doen aan tegemoetkoming op financieel vlak en willen we je meer vertellen over hoe we omgaan met biervoorraden.

Financieel

Neem voor alle financieële vragen contact op met je accountmanager.

Kwaliteit van bier
Retourneren van tankbier
Kelderbier dat is aangesloten op de tapinstallatie halen we retour en vergoeden we volledig bij hervullen van de tanks, zodra je horecazaak weer open gaat. Een aangesloten tank is vier tot zes weken houdbaar. We beseffen ons dat de kwaliteit van het tankbier in het geding komt wanneer je horecazaak na het verstrijken van de houdbaarheid (THT) weer open mag. De kwaliteit van ons bier vinden we enorm belangrijk. We nemen op dit moment proactief contact op met al onze tankbier klanten, maar voel je vrij ook zelf contact op te nemen met ons support center: 0499-428777.

De komende twee weken komen we de aangesloten tanks leeghalen, uiteraard rekening houdend met de voorschriften vanuit het RIVM. Onze chauffeur zal gezamenlijk met de ondernemer het aantal geretourneerde liters vastleggen. Dit bier zullen we hergebruiken om er desinfecterende middelen van te maken. Lees onderaan deze pagina meer over dit initiatief. Een niet aangesloten tank is drie maanden houdbaar. De kwaliteit van dit bier is gewaarborgd mits gekoeld.

Fustbier: Bavaria pils en 0.0 bieren, Swinckels’, Palm en Estaminet
Een aangebroken fust wordt omgewisseld voor een vol fust. Bij de eerstvolgende bestelling zal deze in mindering worden gebracht op de factuur. Zodra de horeca weer open gaat zal onze chauffeur het aangebroken fust mee retour nemen.  

Eigen gebrouwen speciaalbieren op fust van Swinkels Family Brewers: La Trappe, Cornet, Rodenbach, De Molen, Brugge, Urthel en Steenbrugge.
Speciaalbieren hebben doorgaans een langere houdbaarheidsdatum (THT) dan pils. We voorzien hier vooralsnog geen probleem met betrekking tot de kwaliteit van onze speciaalbieren. Richtlijnen rondom afkoppelen, opslaan en aankoppelen van speciaal bier fusten vind je terug in ons service protocol in de bijlage. Indien je in het bezit bent van fusten die over de houdbaarheidsdatum heen zijn gegaan bij de heropening van de zaak, dan worden deze omgewisseld voor een nieuw fust. Bij de eerstvolgende bestelling zal deze in mindering worden gebracht op de factuur. Zodra de horeca weer open gaat zal onze chauffeur het aangebroken fust mee retour nemen.

Onze accountmanagers zijn op elk moment bereikbaar voor al je vragen en zorgen. Houd daarnaast  onze website www.sfbhoreca.nl in de gaten voor de laatste updates. Mochten er ontwikkelingen zijn die aanleiding geven om aanvullende maatregelen te nemen, dan zullen wij dit kenbaar maken. Daarnaast zijn ook wij in afwachting van de berichtgeving  van onze minister president Mark Rutte aanstaande dinsdag over de maatregelen die betrekking hebben op onder andere de horeca.

Desinfecterende middelen
We denken als brouwer niet alleen mee met de horeca, maar proberen op meerdere manieren innovatief en oplossingsgericht te zijn. Onze brouwafdeling heeft desinfecterende sanitizer (spray) ontwikkeld. Dit is gelukt door alcohol uit het bier te halen dat bestemd was voor de horeca, maar niet meer uitgeleverd kon worden. Deze producten worden kosteloos verspreid onder ziekenhuizen, huisartsenpraktijken en verzorgingshuizen in binnen- en buitenland, waar nodig. Het tankbier dat we terughalen uit jouw horecazaak gaan we ook hiervoor inzetten. Zo hergebruiken we het bier op een duurzame manier.

#helpdehoreca
Tot slot, mocht je je nog niet aangemeld hebben bij #helpdehoreca, doe dit dan snel. Je kunt je kosteloos aanmelden voor het platform, zodat consumenten vouchers kunnen kopen voor jouw horecazaak. Ga naar www.helpdehoreca.nl.

Het allerbelangrijkste blijft ieders gezondheid. We wensen je veel sterkte en kracht toe, namens iedereen die bij onze familie hoort.

 

Met vriendelijke groet,
Romke Swinkels

Directeur Nederland - Royal Swinkels Family Brewers

maandag 16 maart - 08.30u 

Beste horecarelatie,

De wereld staat op z’n kop door het coronavirus. De impact wordt met de dag groter. Vanaf nu moeten we alles op alles zetten om deze crisis in Nederland te beteugelen. Deze crisis raakt ons immers allemaal. De maatregelen vanuit Den Haag zijn rigoureus, maar nodig om het virus zo snel mogelijk in te dammen. De enige manier waarop we dit kunnen bereiken, is samen. Als familiebedrijf staan we sterk en voelen we het als onze plicht om onze partners en relaties te ondersteunen. Ons uitgangspunt is het volgen van de richtlijnen van het RIVM. Daarnaast vraagt deze uitzonderlijke situatie om aanpassings- en oplossingsvermogen. Daar hebben we elkaar bij nodig. We zijn er van overtuigd dat we samen oplossingen kunnen vinden.

We kunnen ons voorstellen dat je veel vragen hebt op dit moment. Voor maatregelen vanuit de overheid verwijzen we je door naar de website van de Rijksoverheid en RIVM. Denk dan aan het aanvragen van werktijdverkorting, krediet verhogen bij je bank of uitstel aanvragen van aanslagen van de Belastingdienst. Wij steunen Koninklijke Horeca Nederland in het opzetten van een door de overheid gefinancierd noodfonds. Hieronder een aantal specifieke antwoorden op mogelijke vragen.

Financiële zorgen

We beseffen dat liquiditeit een directe zorg is voor onze horeca relaties. Vanzelfsprekend denken we met jullie mee over passende oplossingen. Je kunt dan denken aan het in overleg met ons verlengen van de betalingstermijn, het verrekenen van de korting achteraf of andere maatwerkoplossingen. Mocht je daar behoefte aan hebben dan willen we je dringend vragen om contact op te nemen met je accountmanager. Ook om je zorg uit te spreken voor wat komen gaat. We staan er samen in en denken graag met je mee.

Leveringen en bestellingen

Onze customer support doet zijn uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te spreken. We inventariseren of je de geplaatste order nog wil laten uitleveren of wil annuleren. Heb je vragen rondom reeds afgeleverde of toekomstige bestellingen neem dan contact op met onze customer support (0499 428777) of je account manager.

Techniek

Beschik je over een tapinstallatie, zorg er dan voor dat deze wordt gereinigd en sluit deze hygiënisch af. Laat de volledige tankbierinstallatie aan staan. Zie voor meer informatie bijgevoegde protocol inzake omgang techniek of neem contact op indien je hier nog vragen over hebt.

Een crisis als deze hebben wij als familiebedrijf niet eerder meegemaakt. We willen je een hart onder de riem steken. Met elkaar nemen we onze verantwoordelijkheid. Onze accountmanagers zijn op elk moment bereikbaar voor al je vragen en zorgen en houdt onze website www.sfbhoreca.nl in de gaten voor de laatste updates.

Zorgen die je als ondernemer hebt, zijn reëler dan ooit. Daarin voelen we met je mee. Het allerbelangrijkste blijft ieders gezondheid en daar geven we nu met z’n allen prioriteit aan. We wensen je veel sterkte en kracht toe, namens iedereen die bij onze familie hoort.

Romke Swinkels

Directeur Nederland - Royal Swinkels Family Brewers