Inloggen

Gebruikersnaam of wachtwoord vergeten?

Nieuw bij SFB Horeca?

Aanmelden nieuwe gebruiker of heeft u problemen met inloggen?

Account Aanmaken
Inloggen

Horeca Nederland: samen staan we sterk! 

Laten we de handen in een slaan en ervoor zorgen dat we er samen uit komen

Op dit moment worden er ontzettende veel initiatieven gestart in Nederland om elkaar een hart onder de riem te steken. Ook wij doen wat we kunnen om de horeca te ondersteunen. Het zou zonde zijn om waardevolle tips en initiatieven niet met elkaar te delen en daarom vragen wij jullie om waardevolle informatie te delen. Wij zullen jullie inzendingen op deze pagina publiceren zodat we elkaar kunnen helpen. 

Op deze pagina:

  • stuur een tip/idee in
  • lees tips en ideeën van andere horecaondernemers
  • thuisbezorgen / afhaalservice
  • online content
  • verkoop van waardebonnen
  • FAQ 

 

Tips/ideeën van horeca Nederland

Organiseer een online quiz - de Stap in Luyksgestel

De stap in Luyskgestel organiseert samen met Kasper Kookt een online quiz: Luyksgestelse Quarantainequiz. Deelname is mogelijk bij aankoop van een wijn- of bierpakket en één of meerdere borrelplankjes. Deze worden op de online quizavond thuis bezorgd zodat je thuis volledig verzorgd deel kan nemen aan de quiz. 

Meer informatie? Bekijk de site 

- Idee gedeeld door Sven Lavrijssen, vertegenwoordiger horeca

Koop een t-shirt (en consumptie) en steun onze zaak - Eetcafe de Voogd in Sassenheim

De Voogd in Sassenheim is begonnen met de verkoop van t-shirts #jesuisdevoogd. Bij de aankoop van een t-shirt ontvangt men een voucher voor een tapbier naar keuze zodra de zaak weer geopend is. 

- idee gedeeld door Jan-Jasper Mijers, vertegenwoordiger La Trappe

SBH Tapfietsavond - Stadsbrouwhuis in Leiden

Het Stadsbrouwhuis in Leiden heeft de volgende actie bedacht. Met een bierfiets komen ze richting jouw voordeur om je te voorzien van een verst getapt biertje. Deze tappen ze in 20cl jampotten welke ze vervolgens afsluiten en desinfecteren Deze plaatsen ze voor de voordeur en middels een tikkie kan men betalen. 

- idee gedeeld door Jan-Jasper Mijers, vertegenwoordiger La Trappe

Crowdfunding - koop een dakpan

Zoek deelnemers voor een crowdfundingsactie en verkoop bijvoorbeeld 'dakpannen' voor een zelf gekozen bedrag. Voorbeeld: vraag per dakpan €1000,- waarbij een deelnemer jaarlijks dinerbonnen krijgt ter waarde van 8% van de inleg. Wanneer de onderneming financieel gezond is kan het bedrag worden terugbetaald aan de deelnemers. LET OP: maak wel duidelijke afspraken. 

- idee gedeeld door Eric Matthijsse, vertegenwoordiger Horeca 

Bezorging van broodjes - Peil 5 Schinnen

Brasserie Peil 5 in Schinnen is gestart met de bezorging van verse broodjes. Klanten hebben keuze uit diverse vers belegde broodjes voor een vaste prijs. Het plaatsen van de bestelling kan via een belletje of whatsapp berichtje waardoor de drempel om te bestellen laag ligt. 

- idee gedeeld door Lieve van Heur, vertegenwoordiger Horeca 

Bezorging van maaltijden + wc-papier - Hotel Valkenhof

Hotel Valkenhof in Valkenburg heeft een actie met een dubbele win-win formule. Gezien het feit dat zij het hotel hebben moeten sluiten hebben zij namelijk WC-papier in overvloed. Daarom leveren zij bij iedere maaltijd bestelling een, hygiënisch verpakte, wc-rol mee. Dus men besteld een lekkere maaltijd en krijgt naast de maaltijd ook een wc-rol cadeau. 

- idee gedeeld door Lieve van Heur, vertegenwoordiger Horeca 

Markant theater Uden - tips van Jeroen

- personeel aan het werk houden door onderhoud uit te voeren, te schilderen en op te ruimen / grote schoonmaak
- verkopen wij spullen die niet meer gebruikt worden uit ons magazijn
- verkopen wij voor een vriendschappelijk bedrag onze dranken die tegen of over de tht gaan in deze periode. Doe de boodschappen niet bij de supermarkt maar bij ons
- doen wij mee aan de actie "helpdehoreca"
- bereiden wij ons voor op het terrasseizoen zodat we startklaar staan wanneer we weer open kunnen
- gaan wij actief aan de slag met projecten om het bedrijf efficienter in te richten. Ondanks de moeilijke periode komen er creatieve ideeen naar boven die ons sterken voor de toekomst
- finetunen wij ons handboek voor personeel, schrijven wij procedures etc. Taken waar je normaliter minder of weinig tijd voor hebt

- idee gedeeld door Jeroen Vermeer, Theater Markant Uden 

Brouwerij Maximus & Fietskoerier Utrecht introduceren online bedrijfsborrel thuis mét entertainment

Met dit idee kan een verrassingselement aan de vele standaard online conferenties worden toegevoegd. Maximus levert hierbij een borrelpakket met vier biertjes, zoutjes e.d. die door de Fietskoerier bij de deelnemers in Utrecht en omgeving thuis worden gebracht. Daarbij kunnen bedrijven of organisaties bij de online borrel voor een artistieke onderbreking kiezen uit een selectie van Utrechtse singer-songwriters, een sneldichter, sneltekenaars en dergelijke. Indien gewenst kan de hosting via b.v. het Zoom platform worden verzorgd. Maximus en Fietskoerier vonden elkaar in dit initiatief om mensen samen te brengen en de stad iets mooier te maken. 

De opzet is inmiddels met succes getest met optredens van een Utrechtse gitarist en een afsluitende poëtische slam. 

De plannen gaan inmiddels verder met de mogelijkheid om ook online teambuilding te bevorderen, ook al werkt iedereen vanuit huis. Dit wordt aangeboden in de vorm van een Team Brouwspel, gebaseerd op een  brouwerij, waarbij de ingrediënten van bier - water, hop, gist en mout - zijn gekoppeld aan karaktereigenschappen. Het spel bestaat uit kleine opdrachten die de deelnemers moeten doen. Een soort teambuilding, maar dan vanachter je laptop.

 

Stuur een tip of idee in en ondersteun horeca Nederland

 
 
 
*
 
 

    

Thuisbezorgen/afhalen

Veel restaurants kiezen er voor om thuis te bezorgen of om afhaalmaaltijden aan te bieden. Om hier een steentje aan bij te dragen bieden wij een actiekorting aan op (alcoholvrij) bier in blik. Log in en bekijk de actie. 

Lees ook het stappenplan om een afhaalservice op te tuigen. Bekijk dit stappenplan hier. 

Online content

Het is een van je grootste uitdagingen als horecaondernemer: de aandacht winnen van potentiële gasten. Er zijn tal van mogelijkheden om via de grote social media platformen je doelgroep te bereiken. Wij helpen je graag met het bereiken van je doelgroep met een relevante boodschap. Wat kunnen we voor jou doen?

Ontwikkeling social media content
We leveren je een pakketje met digitale content die je kunt plaatsen (en promoten) op je eigen social media kanalen. Op basis van een vast template ontvang je social media posts waar uiteraard ook de naam van jouw onderneming deel van is.

Promoten social media content
De digitale content die we voor jullie ontwikkelen, gaan we ook vanuit de officiële Bavaria social media kanalen adverteren. Het bericht wordt gepromoot binnen het bezorggebied van jouw onderneming. Op deze manier zorgen we ervoor dat de relevante boodschap onder de aandacht wordt gebracht bij jouw doelgroep.

Wil je hier gebruik van maken? Stuur een mail naar feedback@sfbhoreca.nl 

Verkoop waardebonnen

Verder is het ook een idee om een oproep te doen aan vaste gasten om de liquiditeit zo gezond mogelijk te houden. Vraag hen om een tegoedbon aan te schaffen welke zijn kunnen gebruiken op het moment dat de horeca weer open gaat. Voor een kroeg is een cadeaukaart geen standaard item maar in dit geval is het een mooie kans. Stimuleer het cadeau geven van deze tegoedbonnen in de vorm van pubquizzen of speciaalbieravonden. Een leuke cadeau met een mooie achterliggende gedachte. 

Help de horeca

Met het initiatief genaamd ‘Help de Horeca’, ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse horeca ondernemers in deze moeilijke periode. Zodat iedereen straks weer kan genieten van mooie momenten in hun favoriete restaurant of café. Door een waardebon te kopen, die later verzilverd kan worden, krijgen ondernemers op dit moment toch de broodnodige inkomsten binnen. 

Aanmelden kan via www.helpdehoreca.nl

Op 5 april is de tussenstand als volgt: 6.243 horecazaken hebben zich aangemeld, er zijn 22.631 bonnen verkocht met een totale waarde van €1.060.000,- 

FAQ rondom het Coronavirus